top of page
רוני פרקש יב"6

אסקפיזם בזמן המלחמה: המלצות לסרטים

בתקופה שבה כולנו נעוצים/ות למסכי הטלוויזיה ולערוצי החדשות, אני מאמינה שאפשר ואפילו כדאי לקחת הפסקות מהצפייה הממושכת בזוועת המלחמה ולאבד את עצמנו בתוך סרט שישכיח מאיתנו את הצרות, אפילו אם זה רק לשעתיים. לפניכם/ן רשימה של סרטים מומלצים. צפייה מהנה!


"רכבת לדארג'ילינג": סיפורם של שלושה אחים אמריקאיים (פרנסיס, פיטר וג'ק) המנוכרים זה לזה שמחליטים להיפגש בהודו כשנה לאחר מות אביהם, ברכבת. מטרת הטיול היא לעבור "מסע רוחני" ביחד אבל כשתוכניתם לא הולכת כמצופה, מתגלים הרגשות האמיתיים של כל אחד מהם וגם מה הם עברו בשנה שבה היו לחוד. במאי הסרט ווס אנדרסון מצליח להעביר דרך מסע צבעוני, מבולגן וקומי- מסר עמוק של התמודדות עם אבל וגם מציג מערכת יחסים מציאותית, פגיעה ומעט כואבת בין שלושה אחים שונים לחלוטין. 


"אָמֶלי": בבית קפה קטנטן בפריז, ממלצרת בחורה ביישנית ששמה אמלי שיש לה דחף טבעי לעזור לאחרים. לאמלי יש מספר רב של תפקידים בחיים של אחרים: היא מלאך שומר, שדכנית וחברת אמת. אבל מהו תפקידה בחיים שלה? הסרט "אמלי" תמיד היה בשבילי סרט רומנטי למרות שהרומנטיקה היא רק עלילת משנה. כנראה בגלל הנוף הפריזאי, בית הקפה והדירה הצבעוניים והבגדים המצחיקים שרק אישה בצרפת של תחילת שנות האלפיים יכולה ללבוש מבלי שירימו גבה. סרט זה מומלץ לכל מי שרוצה לראות קומדיה רומנטית קצת פחות טיפוסית.


"(500) ימים עם סאמר": כשסאמר חברתו של טום זורקת אותו, הוא מסתכל לאחור על 500 הימים שבהם הכירו ומנסה להבין איפה מערכת היחסים שלהם נכשלה. חייו של טום סובבים סביב הרעיון של אהבה: בין עבודתו ככותב כרטיסי ברכה עם חלום לא ממומש להיות אדריכל ואהבתו הלא מוסברת לשירים של "הסמיתס", אהבה עוקבת אחריו לכל מקום, כך שזאת לא הפתעה שכשהוא פוגש את סאמר הוא מאמין שהוא מצא את האחת. בשבילו היא לא רק הקיץ, אלא כל עונות השנה. כשטום מתבונן על עברט ומבין איפה הוא טעה, הוא לומד המון על עצמו ועל כל הגרסאות של סאמר, גם הגרסאות שהוא לא למד להכיר ולאהוב.


"נשים קטנות" (2019): האחיות ג'ו, מג, איימי ובת' באמת מנסות להיות שמחות בחלקן. למרות שאביהם נלחם במלחמת האזרחים והן מתגעגעות אליו נואשות, עדיין יש להן את אימן, את תיאודור השכן ואחת את השניה, רק שלכל אחת מהן יש חלומות גדולים ממה שביתן הקטן במסצ’וסטס יכול להכיל. ג'ו המרדנית רוצה להיות סופרת, איימי חולמת להיות אמנית גדולה, מג מתכוונת להקים בעתיד משפחה ובת' השקטה בעיקר רוצה שמשפחתה תישאר שלמה ולנגן בפסנתר של השכנים. הסיפור של ספק ילדות ספק נשים אלו סופר רבות בעבר. הספר של לואיזה מ. סקוט נכתב במאה ה-19 ויצאו בעקבותיו מספר רב של סרטים אך הגרסה הזאתי של הסיפור היא בעיני אחת מהטובות ביותר. במאית הסרט, גרטה גרוויג, שסרטה האחרון "ברבי" נעשה לסנסציה בקיץ האחרון, הביאה למסך את הסיפור המוכר בצורה אותנטית, שהצליחה לגרום לי ולרבים אחרים להתחבר לדמויות המייצגות נשים מלפני 200 שנים ואיכשהו לראות בהן את עצמנו. 


"10 דברים שאני הכי שונאת אצלך": אסיים את רשימת המלצות זאת עם סרט תיכון מעט טיפוסי אך מהנה לחלוטין. ביום הראשון ללימודים של קמרון בבית ספרו החדש הוא מכיר ומתאהב בביאנקה, נערת החלומות שלו. הבעיה היחידה היא שאביה הנוקשה של ביאנקה לא מרשה שהיא תתחיל לצאת עד שלאחותה חמת המזג קאט יהיה חבר משלה. מכאן עולה לקמרון הרעיון לחפש בחור שיסכים לצאת עם קאט, אך המשימה מתבררת להיות קשה מהמצופה כי קאט הכעוסה, הצינית והמרוחקת אינה בחורה שמתאימה לכל אחד. קמרון לבסוף מוצא את הבחור היחידי בכל בית הספר שיסכים לצאת עם קאט: בחור בשם פטריק. פטריק הוא הילד הרע הטיפוסי עם מוניטין רע שמצליח להשתוות למוניטין של קאט, והוא אינו מהסס לעזור לקמרון כשקמרון מציע לו כסף בתמורה לשירותיו. "10 דברים שאני הכי שונאת אצלך:" הוא אחד מסרטי התיכון האהובים עליי.

0 תגובות

Comments


bottom of page